3 luras

Fick min faktura från 3 idag och ser helt plötsligt att jag ska betala för mobil-tv, något som jag aldrig beställt. Däremot fick jag ett sms för 3 månader sedan om att "den begärda tjänsten är nu aktiv på din mobil" och därefter ringde jag 3 och frågade vad det var och fick då till svar att jag fått gratis mobil-tv i 3 månader av dom. Att det därefter började kosta pengar sa hon ingenting om, och jag har inte ens använt mobil-tv en endaste gång. Vad ska jag med det till?

När jag nu ringer säger den osäkra killen på kundservice att det var gratis i 3 månader men att det nu börjar kosta, men att han tar bort tjänsten på en gång, utan uppsägningstid. Jag frågar sedan vad jag ska göra med min faktura och då säger han att jag måste betala för tv-tjänsten den här månaden.
I vanliga fall hade jag nog bara sagt "jaha, aja..tack så mkt", men jag är glad att jag stod på mig för en gångs skull och krävde att han skulle ta bort den kostnaden för att jag inte tänkte betala för något som jag inte beställt utan som dom lurat på mig. Visst, det handlade inte om mycket pengar (ca 80:-) men det är en principsak. Men det fungerade, han krediterade den summan åt mig och önskade mig en fortsatt trevlig dag. Mm, tack detsamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0