Snåljåp Deluxe


Fotograf: Erik Broms / lundlund.com


Tog en riktig långpromenad med Emilio bort till fina Stadsparken. Väl där tänkte jag köpa en glass till mig själv samt be om lite vatten till Emilio som höll på att törsta ihjäl, typ.
Jag hade inga kontanter och när jag såg skyltarna med "Tyvärr är kortläsarna ur funktion, sorry" så gav jag upp mina glasstankar och tänkte endast be om vatten.

Jag: Ursäkta, skulle jag bara kunna få lite vatten till min hund?
Snåljåp: Ehh, vi har vanligt vatten på flaska man kan köpa.
Jag: Men jag behöver bara lite till hunden så jag tänkte om jag bara kunde få lite grann.
Snåljåp: Ehh okej, annars går det jättebra att köpa vatten på flaska!
Jag: Men jag har bara 7 kr löst och jag såg att man inte kunde betala med kort just nu.
Snåljåp: jahaa, men jo - Vi tar kort!
Jag: Okej, jaha då får jag ta en sån flaska då!

Jag sträcker fram kortet och hon frågar någon annan där om hur man gör. Den personen säger då att det sitter stora skyltar utanför om att kortläsaren inte fungerar.

Snåljåpen (samtidigt som hon ger tillbaka mitt kort): Jaha nej det går inte med kort. Tyvärr. (End of conversation från hennes sida).
Jag: Precis! Så jag kan alltså inte bara få några droppar kranvatten till hunden?
Snåljåpen (suckar): ehhh....okej...(sen går hon och hämtar en liten mugg med vatten och ger mig).

Så svårt var det alltså att få lite vanligt vatten! Jag menar, okej om det var jag som skulle ha det. Men att det kan sitta så långt inne att bjussa på lite kranvatten till en liten chihuahua förstår jag inte. Det är ju inte så att jag behöver flera liter. Snåljåp deluxe!

Kommentarer
Postat av: Linn

men som hundägare så bör du ju ta med dig vatten. Jag menar, det var ju ingen nyhet för dig att det var varmt ute. Men visst kan man bjussa lite men det är väl ändå inte en nyhet att världen inte är som den ska.

2008-05-10 @ 20:09:24
Postat av: Emily

Linn: Självklart, men nu hade jag inte planerat att gå så långt som jag gjorde. Annars har jag haft vatten med till honom nu när det varit varmt ute. Nyhet hit och nyhet dit...

2008-05-10 @ 20:56:38
URL: http://verystylish.blogg.se
Postat av: SantaCarolina

Ja du, som hundägare kan jag bara hålla med dig, Emelie! Det finns fan folk till allt! Men jag kan lova dig; att hade det varit en snorig och gapig unge du haft i handen så hade du fått ditt vatten direkt!

2008-05-12 @ 09:16:56
URL: http://santacarolina.blogg.se
Postat av: Liza

Såna människor är så jobbiga. Känns som om de borde kunna känna lite medlidande för hundar i den här hettan..

2008-05-12 @ 14:41:06
URL: http://halighalie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0