Tankar...

Jag fick ett samtal imorse, ett ganska givande sådant. Saker och ting blev utredda men jag är fortfarande förvirrad. Jag tycker att det är tråkigt att bli "bestraffad" för något jag inte ens hade en aning om och med den kompisanda som ska råda så kunde väl någon bara sagt ett litet psst till mig så jag visste om det och kunnat agera annorlunda.  När jag arbetar så tar jag alltid mitt jobb på största allvar och det är tråkigt att ett sådant missförstånd ska leda till sånna tråkigheter som det blev nu. Jag bad t.o.m min pappa att ta ledigt från jobbet för att kunna ta hand om min hund för att jag så gärna ville kunna arbeta hela den dagen, och så blir det såhär. Det är synd.
Men jag står fast vid att jag tycker det är lite fel att först ge någon klartecken om jobb och sedan ändra det dagen efter när det inkommer skvaller från någon annan och inte bara tala om det för mig så jag kan få en chans att rätta till misstaget på en gång och visa att jag kan. För det kan jag.
Men jag är inte arg på någon, mer besviken. Inga namn nämnda trots att jag skulle kunna, vi har ju trots allt yttrandefrihet i Sverige.  Men jag vinner ingenting på det så det kan lika gärna vara osagt.
En erfarenhet rikare är jag i alla fall och alltid lär man sig något. Nu är det väl dags att gå vidare.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tråkigt med oseriöst jobb. Vad det än var för misstag så är det ju iallafall så att när man är ny, kan man inte något förrän någon visat/berättat för en. Jag vet inte din historia, men det låter trist. Lycka till med fortsatt jobbletande

2008-08-22 @ 22:43:07
Postat av: Eddie Falconetti

Den där arbetsplatsen verkar ha stora problem,var glad att du slipper jobba på ett sådant ställe.Att bli bestraffad för något som man ej känner till är anmärkningsvärt.Springa bakom ryggen med skvaller är fegt,men om det bara är barnrumpor som jobbar på det där stället så är det inte konstigt alls.

2008-08-23 @ 10:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0