Chihuahua


Nu har jag varit hundägare i 2 veckor och det går inte en dag utan att någon ska fråga ut mig om allt från om han har stamtavla, vilken kennel han kommer från och framför allt hur mycket jag betalade för honom. Priset är i stort sett det första folk frågar om, jag tror inte att jag träffat en enda människa som inte försökt ta reda på hur mycket jag har betalat. I vanliga fall frågar man väl knappast folk om vad deras hund kostar, är det för att Chihuahua's generellt är dyrare och folk måste gotta sig i hur mycket andra spenderat på en liten hund? Jag får t.o.m mail från okända människor som frågar om priset, det känns lite konstigt.

Självklart är det okej att ställa frågor, men jag gillar inte att pengafrågan alltid ska vara så nära till hands. Det spelar ingen roll om det handlar om en hund eller en väska, jag tycker inte om det!

Kommentarer
Postat av: crazyangel

Vilken cutie! Vet hur dte är. Min hane har inte stam, och direkt börjar folk fråga massa skumma frågor... :/
det är trökigt, ingen skulle bry sig om ja sa att han var blanding tex.. Men men :)

2008-04-10 @ 20:13:48
URL: http://www.crazyangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0